poniedziałek, 24 sierpnia 2015

Krochmalone serwetki

Tak jak obiecałam dziś pragnę przedstawić mój sposób na krochmal. Jest krochmal domowym sposobem. Jak dla mnie wystarczający ;)



Więc tak: 
1. przygotowuję roztwór z cukru i wody. W zależności jak bardzo sztywne mają być serwetki. Gdy chcemy np. wykrochmalić koszyk lub miseczkę są to proporcję 1:1 i im mniej nasza serwetka ma być sztywna tym mniej cukru sypiemy. Ja w moich zastosowałam szklanka wody na 1/3 szklanki cukru.
2. Dokładnie moczymy serwetki w roztworze:




3. Gdy serwetki są dobrze namoczone układamy je w pozycji jaką chcemy osiągnąć po wysuszeniu (na płasko). Najlepiej na foli bo cukier wiadomo się klei :)



4. Następnie możemy odsączyć nadmiar roztworu. Lecz gdy chcemy aby były mocno sztywne nie radzę tego robić.


5. Teraz tylko czekamy cierpliwie aż serwetki przeschnął ;))

Tak prezentują się moje:





Poniżej widać jak sztywne się zrobiły:




Serwetki zrobiłam dla mojej babci z okazji urodzin. Mam nadzieję, że jej się spodobają ;)

Do napisania :)
Dziękuję, że tu jesteście :*

5 komentarzy:

  1. Na pewno się spodobają :) Która babcia nie byłaby szczęśliwa z prezentu zrobionego osobiście przez wnusię ;) Fajnie wyszły :) Wszystkiego dobrego dla babci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ooo, dziękuję za dokładne wytyczne! Spróbuję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Serwetki bardzo ładne i taki podarunek od serca na pewno się spodoba. Jeśli chodzi o krochmal to ja robię tylko z mąki ziemniaczanej. Kiedyś zrobiłam z cukru, sztywne było..........ale dużo muszek na tym siadało.............ale to było wieki temu, teraz to nawet muszki inne...........zmutowane, hehe. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń